Логін:
Пароль:
Зберегти пароль
Зареєструватися  Забув пароль
Інтерв’ю  24 лютого 2008 21:38:56
Автор: Алекс Брут

Ексклюзив: На Закарпатті видаватимуть паспорти неіснуючої держави

 

Лідер руху за автономію краю о.Сидор каже, що він не сепаратист

22 лютого, в той час коли у Косові відбуваються заворушення, пов’язані з визнанням його незалежності, в Москві в інформаційному агентстві Regnum дає прес-конференцію представник закарпатських русинів отець Димитрій Сидор. Мабуть збіг обставин таки не випадковий - православний священик, настоятель найбільшого у Центральній Європі ужгородського собору о. Димитрій вважає, що Закарпаття має стати незалежною адміністративно-національною територією і контролюватися ЄС та Росією. Саме таке рішення прийняв Сойм підкарпатських русинів, де батюшка є головою.

Деякі видання вже цитували його вислів про те, що на територію Закарпаття потрібно негайно ввести миротворчі війська, бо тут нібито відбувається справжній геноцид проти корінного населення регіону - русинів. Звинувачували отця і в сепаратизмі, називали його новим Гапоном та агентом Москви. Та Сидор тільки посміхається у бороду... І далі робить свою справу.
о. Димитрій Сидор дає прес-конференцію у Москві
о. Димитрій Сидор дає прес-конференцію у Москві

Він каже, що вимагає тільки історичної справедливості. Бо за його словами після розпаду СРСР у 1991 році Підкарпатська Русь (нинішнє Закарпаття), що до війни входила у склад Угорщини і Чехословаччини, мала б отримати незалежність. Логіка така: договір підписаний між СРСР і Чехословаччиною є недійсним, оскільки він підписаний без участі уряду третьої країни, а саме Підкарпатьскої Русі. А Україна, зі слів батюшки Сидора, взагалі ніяких прав на Закарпаття немає.

"На референдумі у 1991 році ми проголосували за автономію у складі України, - цитує Сидора ІА Regnum. - Після цього Київ переплюнув всі попередні держави, в котрі коли-небудь входила Підкарпатська Русь, почавши проводити політику насильницької асиміляції русинів. Україна почала здійснювати геноцид русинського народу. До речі, в України немає ніяких підстав для того, аби називати свій Голодомор геноцидом, а ось стосовно русинів Київ здійснює саме етноцид, оскільки геноцид - це не тільки фізичне знищення, але і відмова народу в праві на національну ідентичність, насильницька його асиміляція".

Ось така катавасія. Більшість закарпатців раніше сприймали слова православного батюшки лише як привід в черговий раз "засвітитися" перед публікою. Але у світлі Косова та інших сепаратистських процесів у Європі вони звучать вже не смішно.

Хоча сам батюшка каже, що на його сміливі заяви Косовський прецедент не вплинув. Оскільки, нібито, Косово відділилося від Сербії порушивши всі міжнародні норми і за підтримки США. А ось Закарпаття - зовсім інша річ, люди мають тут право на самовизначення.

А ще продемонстрував нові паспорти для русинів, як правонаступників Закарпатської держави. Це також винахід Сойму підкарпатських русинів - один із способі боротьби за збереження власної ідентичності. Паспорт будуть видавати кожному бажаючому русину.

На русинській (або російській?) мові там написано: "предъявитель сего является правопреемником гражданства Подкарпатской Руси, образованной решениями Сен-Жерменского (1919 г.) и Трианонского (1920 г.) международных договоров".

Частину пустих бланків Димитрій Сидор передав представнику російського русинського землячества "Карпатская Русь" Михаілу Дронову, аби той видав їх російським русинам.

Ми ж пропонуємо до вашої уваги ексклюзивне інтерв’ю з Димитрієм Сидором, записане незадовго до всіх цих подій.

 

«На київському «майдані» одні злодії критикували других злодіїв»

 

- Чому Закарпаття має право бути автономним краєм як вважає Сойм підкарпатських русинів?

- Ми колись мали свою державу, а нас танками у 1945 році вирвали з Європи. 28 років існувала Підкарпатська Русь. Ми отримали під час договору в Сен-Жермені право визначення як народ. І ми будували свою державу в рамках Чехословаччини. Наш край виявився унікальним воєнними плацдармом, тому Сталін нас вирішив приєднати. Об’явили, що тут живуть етнічні українці і за день переписали нас, всіх русинів на українців. Лишивши нас прав, державності, національності, культури, права на землю і на надра! Почалася асиміляція. Почали унічтожати традиції русинські. НКВД і більшовики спалили сотні тисяч русинських книжок, ще й у 1976 році горіли ці костри. А молоді люди сьогодні настільки зазомобовані... Але треба зрозуміти - ми не втратили права на самоврядність і права на власну державу!

- Тобто, на вашу думку, Закарпаття не є часткою України?

- До України ми стосунку не маємо, 1000 років ми були разом із Київською Руссю. Ми були окремою одиницею. І у 1991 році ми (нарешті) отримали можливість більшовистський задум звернути. Нам казали, що все буде добре. А прийшли злодії і бандити. У владних структурах злодії тільки міняють один одного. І на київському «майдані» одні злодії критикували других злодіїв. І в це втягнули простий народ. І знову всі обмануті.

330 тисяч русинів-закарпатців нині вимушені як цигани кочувати по Європі у пошуках заробітку. Окрім русинів нікому Закарпаття любити - всі інші злодії і бандити! Прокурор, міліцішта (міліція) - всі тягнуть гроші. Тепер вирубали ліс, завезли до нас 4.000 тонн "преміксу" і розсіяли по полям. Це пустиня Невада, де мож буде тільки пускати ракети. Бо продукти з Берегівщини вже їсти скоро не можна буде... І навіть в горах ту отруту спускали в шахти, і все воно нині вимивається з водою. Тобто відбувається всебічне унічтоженіє срєди обітанія русинів. Не вмішатися в цей процес було (з нашого боку) неможливим…

«Звідки ми знали, що ця держава буде супер-злодійська?»

- І як ви почали боротися за свої права?

- В 1990 році русини відновили свою діяльність і почали боротьбу за відновлення своїх історичних прав. У 1993 році я вперше прочитав мораль русинам: «Що ви робите? Куда йдете? Бо результати референдуму про спеціальну самоврядну територію у складі Україні все ще дійсні». Тому в 1994 році я зареєстрував общество Кирила і Мефодія, став видавати власну газету. З того часу - я активний учасник цього процесу. Це вірус – (казати) про те, що (нинішні закарпатські) українці - це бувші русини. Що це стара назва українців. І в цю дурь повірили всі - навіть журналісти.

15 грудня (2007 року) ми прийняли декларацію Сойму. Адже за 16 років так і не було узаконено перебування Закарпаття в складі України. Адже приєднувалося воно у 1945 році за договором Праги і Москви. Так само «вискочив» Крим, адже це ніколи не була споконвічна українська земля. Треба йти лічитися (лікуватися) у Берегсас (у психіатричну лікарню), аби стверджувати, що Закарпаття є споконвічноє... Ми мали свою державу! І у 1991 році ми взагалі могли вийти зі складу України і стати окремою державою. Але так не зробили.

- ?

- Формат український нам підходив - і правовий, і культурний, і релігійний. Але звідки ми знали, що ця держава буде супер-злодійська? Що не прем’єр - то злодій! Кучма тільки тому погодився на «майдан», бо американці знали, що у нього в їхніх банках 7 мільярдів доларів. Така дійсність. Якщо їм так добре, нехай жиють!

Україна досі не ратифікувала договір про Закарпатську Україну - Підкарпатську Русь. Бо виходить, що нас приєднали до Москви і ми є територією Росії... Але у Верховній Раді цього не роблять. Бо якщо вони ратифікують цей договір, то тоді автоматично треба сісти з нами за стіл переговорів і договоритися на яких умовах ми заходимо сюди. Але Україна репресивно-адміністративно-циганськими методами глушить нас за допомоги молодих журналістів.

І тепер ми заявили - вимагаєм созданія самоврядної території під егідою ЄС та інших держав. Оскільки правоприємники ми, русини, то (саме) на нас розповсюджується право на ці землі!

- А скільки русинів є на Закарпатті?

- Дуже просто: хто народився на Закарпатті, володіє русинською мовою, хто способний учути галичанина з двух слов - це русин! Їх около 800 тисяч. Русинський язик підпадає під захист. Мені досі закидають, що я агент Москви і Америки. Ми (їм) сказали: «Пішли вон, ми захищаємо національні інтереси!»

«Нам не потрібен сепаратизм?»

- Чи не може статися у Закарпатті збройного конфлікту на цьому підґрунті?

- Єдине, якщо боєвиків закине влада з Галичини і тоді буде конфлікт. Але ми хочемо аби сюди прийшли представники ЄС та інших держав. А також (представники) підписантів Прага - Москва. Ми звинувачуємо Україну у 16-річному геноциді, коли роками не платили зарплату, коли не пускали русинську мову у школу і на телебачення, не давали народу піднятися.

Тому ми даємо (ще) два-три роки Україні. Аби вона імплантувала закон про Закарпатську Україну 1945 року і сіла з нами за стіл переговорів. Аби русинське питання вирішували не придуркуваті журналісти за 1000 гривень у місяць, котрі пишуть, що пани кажуть. Потрібно ввести русинське питання у правове поле. Ми голосували у 1991 році за самоврядну територію. А воля народу після Божої волі - найперша.

- Чому русинську тему так політизують?

- Я знаю чому Київ нас ігнорує і пише про політичне русинство - це їхнєє свинство! Русини є і будуть мати свою супердержаву! Прийшовши до влади ми безумовно проведемо люстрацію. Журналісти і представники влади, які виступали проти русинів, не будуть допущені до керівних посад і будуть, можливо, відповідати за злочин геноциду русинського народу. Бо якщо хтось каже, що русинів нема - це вже геноцид. Бо (навіть) якщо один (з них) є. А визнані русини у 22 державах!

502 тисячі русинів і 300 українців приєдналися до Радянського Союзу. Куди вони ділися? Україна буде продовжувати репресії проти русинів. Вибору немає. Нехай визнає русинів і вводить нас у правове поле і ми стаємо надійними громадянами України! З автономними правами. Нам не потрібен сепаратизм.

Адже якщо в сім’ї жінка вас не визнає, а спить із сусідом, то ви покинете жінку таку. Якщо над нами знущаються і роблять геноцид – (іншого) виходу немає. Ми будемо шукати захист за предєлами України. Адже будь-який народ має право на самовизначення!

P.S. На закарпатських сайтах зявилося повідомлення про те, що в Ужгороді створена ініціативна група, котра займеться збором підписів прихожан міста і області за позбавлення Дмитра Сидора церковного сану. Також нібито планується провести мітинг проти сепаратизму біля православної церкви імені Кирила та Мефодія.

 

Подивитись рейтинг цього материалу Подивитись рейтинг цього материалу     Звідки приходять читачі Звідки приходять читачі Кількість переглядів: 1112
Переглянути оцінки Переглянути оцінки
delete
Алекс Брут, вільний журналіст "ХайВей" 
Для того, щоб оцiнити статтю, Вам потрiбно ввiйти в систему
Право оцінювати рецензії на ХайВей можна отримати від редакції сайту за рекомендацією одного із журналістів ХайВей
Рекомендацій: +1
Всього коментарiв: 10, Всього рецензій: 17
Вкажіть свою e-mail адресу, якщо Ви бажаєте отримувати коментарі до цього матеріалу
Щоби зняти назавжди цю тему та інші спекуляції стосовно Київської Русі, і кокретно цих русинів, найкращий і найефективніший засіб - повернення Україні її історичної споконвічної назви "Русь".
Є Ірак і Іран, Литва і Латвія, буде Росія і русь, росіяни і русичі. Тоді зразу зникнуть неясності щодо того, київські князі були русичами чи українцями, королева Франції Анна Ярославівна була українкою чи русинкою. І зникнуть закарпатські Гапони та донецькі базилюки - любителі спекулювати на темі мови.
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
АС, 13:26 26/02/2008
Вірно Анатолію.
Я також русин з діда-прадіда, але я не русофіл, бо я українець і мова моя - українська. І з такими блюдолизами як Сидір(торба по нашому) я не спілкуюся. Він навіть не християнський священник, бо як і вся ПЦМП є церквою КГБ-ФСБ і Російської Імперії- він її поплічник, а християнські священники не втручаються в політику бо служать Богу.
А в мене на моїй малій Батьківщині таких як він одиниці, а одиниця і є одиниця і не бачити їм тут протекторату Москви, як своїх вух.
Згоден? +4 | -1 Так Нівідповісти відповісти
Василь Прокопишин Рекомендує цей матеріал
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Анатолій Ткачук Як захоче Бог покарати людину - відніме в неї розум.
Цікаво, чи зна цей... гм... панотець про Августина Волошина, і скільки людей підтримало створення Карпатської України, чи московські політтехнологи про це "забули" йому сказати?
Згоден? +3 | -0 Так Нівідповісти відповісти
АС, 15:15 26/02/2008
Але Президент Підкарпатської України хотів обєднати з нею Радянську Україну, а русофіл Сидір хоче від‘єдна ти Закарпатську область від України.Вловлюєте різницю.
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Анатолій Ткачук Звісно що вловлюю. Для Волошина було важливим з'єднати розділений народ - бо він один духовно, нехай навіть і під совітами. А сидір (хотів написати з великої літери, але навіть клавіатура протестує) тупо відробляє вкладені лаве.
Згоден? +1 | -0 Так Нівідповісти відповісти
АС, 09:48 27/02/2008
Ось і чудово Анатолію
Такі сидори були є і будуть, допоки в людей будуть існувати такі риси як жадібність, заздрість і ненависть.
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Цілком підтримую.
‘best‘
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Александр Наумов Цитата:
канадський мадяр
и всё стало на свои места.
Они продолжают нас учить и наставлять!!!!
Згоден? +1 | -0 Так Нівідповісти відповісти
Hohol, 12:05 01/03/2008
И когда это Закарпатье было Русью ?
Всю жизнь по своему жили : без Советов, без Украины .
Згоден? +1 | -0 Так Нівідповісти відповісти
Рецензії на публікацію
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
Отаке... розвод і дєвічья фамілія. А мож і я русинка? Пора відділяться куди небудь... у світ... за підтримки за прєдєлами України.
відповісти відповісти
АС, 13:31 26/02/2008
Досить вам глузувати з обділених розумом. Не допоможе сидорам жодна підтримка. Великий Франко також вважав себе в часи Австро-угорської імперії - русином, а жив би він нині, то казав би - "русином був, русином-українцем є, і вічно українцем-русичем я буду".
Згоден? +2 | -0 Так Нівідповісти відповісти
Тарас Федорів, 23:45 24/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Брат, 01:18 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Тимофiй Жовтий, 10:05 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Серый Лев, 10:42 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
плеханов, 10:46 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
Автор поместил актуальную публикацию о Закарпатской Руси. Статья информативная, актуальная, изложена грамотным и доступным языком.В целом авторская работа будет востребована и заслуживает положительной рецензии.
відповісти відповісти
АС, 13:33 26/02/2008
Ой як би вам цього хотілося, але зась! Підкарпатська Русь була душею, є єством своїм, і буде завжди воєдино з Руссю Київською - Україною.
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
плеханов, 17:43 26/02/2008
А что у вас есть кроме этнических соплей? НИЧЕГО, ‘cry‘ ‘cry‘ ‘cry‘
Згоден? +0 | -1 Так Нівідповісти відповісти
АС, 09:51 27/02/2008
Не зрозумів?
Про чиї це ви шмарклі? Про таких як сидір та магочі?
В закарпатців-русичів-українців носи чисті, бо в них є честь і гордість як за свою малу Батьківщину так і за ВЕЛИКУ БАТЬКІВЩИНУ-УКРАЇНУ! ‘best‘
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Ариэль, 13:13 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
Интересная, актуальная и грамотная статья.
відповісти відповісти
Скіф, 18:49 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Лариса Швыдун, 23:21 25/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
відповісти відповісти
Sveta Rybalko, 02:01 26/02/2008
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі
Загальне враження
Як завжди - актуально, професійно, інформативно, грамотно. Резонансна подія, гарно висвітлена. Сумно, хочеться вірити, що більшість не підтримає ідею сепаратизму.
відповісти відповісти
АС, 13:38 26/02/2008
Шановна Свєта.
Нема резонансу. Є маленька буря в погарі води, яку певні сили хочуть роздмухати до світових масштабів. Але погар і є погар - сильніше на нього подуєш з боку - перекинеться та розібється і розтечеться з нього вода-розбрату по столу-Україні і висушить її сонце української волі і маленькою парою счезне у височині небес.
Згоден? +2 | -0 Так Нівідповісти відповісти
Sveta Rybalko
Sveta Rybalko, 16:07 26/02/2008
Дякую, Олександре, за тверезу оцінку ситуації. Чесно кажучи, моторошно стало - не дай Боже нам дожити до розколу... То, виявляється, панотець є провокатором. Цікаво, а чим займається служба безпеки? Здається, відповідальність за заклики до сепаратизму ще ніхто не відміняв.
Згоден? +1 | -0 Так Нівідповісти відповісти
АС, 16:26 26/02/2008
Шановна Світлано
Я Андрій Стойгора.
Тим чим займаються так звані русинські організації на Закарпатті - це навіть не сеператизм це пряма дія на відторгнення території на користь іншої держави(Москви).
А наші безбекаші мають чим займатися - вони охороняють ворогів України, щоб їм часом не натовкли пику та ще одне місце справжні українські патріоти.
Ви ще не знаєте як вони між собою(бо русинських організацій не одна) чубляться за подачки Москви, один перед одним зі шкіри лізуть щоб доказати свою відданість Москві і отримати лишніх 30 срібняків.
Згоден? +1 | -0 Так Нівідповісти відповісти
Sveta Rybalko
Sveta Rybalko, 16:45 26/02/2008
Будемо знайомі, Андрій! Виходячи з прізвища, у Вас в роду не лише русини, а й козаки теж. ‘smile‘
Дякую за відповідь, можливо, варто дати на ХВ кілька статей, що відбувається у Вас. Чесно кажучи, тут замало інформації, слабко уявляємо про стан проблеми русинів (якщо, звісно, то є проблема, а не вияв політичних та економічних амбіцій певних осіб).
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
АС, 10:01 27/02/2008
Шановна Світлано.
Рід мій ще глибші має корені, ніж з періоду Запоріжської Січі.
Хоча за віки прізвища і прізвиська моїх родичів мінялися.
А на рахунок інформації про мій край. У українців-русинів-закарпатців проблем немає. Проблеми йдуть із-за кордону у вигляді срібняків на які купуються певні відщепенці(А в якому краї таких немає?був би тільки грунт. А грунт у нас є - бо ми довго боролися за незалежність, то від мадяр, то від австріяків, то від совітів-москалів). А політичні це амбіції чи ні...Мабуть ні. Бо політикою тут не дуже пахне... Тут інший запах, запах газу! А звідки газ? Ну звісно - з Росії. Ось вам вся відповідь. Жаль що Президент пригрів біля себе манкурта-відщепенця,русина-мадярона. Ви знаєте, що він збагатився на грошах мукачівського єврея Ровта, а тепер відробляє срібняки Міллера. Ось і все. Більше не можу. Бо застрелять. А хто тоді вам буде живі факти підкидати? ‘cool‘
Згоден? Так Нівідповісти відповісти
Журналістська майстерність
Мова і стиль
Форма подачі